Wat moet je eten voor een gezonde huid?



Geen puistjes, geen pukkeltjes, geen onzuiverheden? Eet dan het volgende;

Kikkererwten
Door de lage glycemische index verminderen kikkererwten onzuiverheden van je huid. Daarnaast zitten ze vol vezels, dus je doet je darmflora er ook een plezier mee.

Ananas
Het eiwitextract bromelaïne dat in ananas zit, gaat huidontstekingen tegen.

Tomaten
Het hoge serotoningehalte in tomaten laat je meer melatonine aanmaken, beter bekend als het slaaphormoon. Van het eten van tomaten ga je dus beter slapen. En meer slaap = een frisse, gezonde huid.

 

 

Spinazie
Spinazie zit vol met luteïne, een voedingsstof die de huid lekker elastisch en gehydrateerd houdt.

Olijfolie
De vitaminen A en E in deze olie vechten tegen vrije radicalen, zodat je huid flexibel blijft.

Chilipepers
Zo’n 100 gram verse chilipepers levert 240% van je aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine C. Dit geeft je huid een gezonde teint.

Mango
Deze tropische smaakbom levert je een hoop foliumzuur, wat de huid bewezen stevig houdt.

Knoflook
Knoflook bevat allicine, dat je huid gezond houdt en bacteriële infecties tegengaat. Ook de ontstekingen in je huid zullen hierdoor minder worden bij eetpatroon rijk aan knoflook.

Pompoen
Je lichaam zet de beta-caroteen in pompoen om in vitamine A. Dit zorgt voor de aanmaak van nieuwe cellen.

Bron: http://www.womenshealthmag.com | Beeld: Shutterstock | Powered by: Sendt